• 19 marca 2024

Sprzedaż internetowa jest ważną częścią przemysłu - coraz więcej osób decyduje się dokonywać zakupów właśnie w ten sposób. Trudno się dziwić, skoro rozwiązanie takie to wielka wygoda, ponieważ nawet nie trzeba wychodzić z domu. Ponadto ilość towaru jest nieporównanie większa i nigdy nie jest tak, że czegoś zabraknie. Co prawda musimy trochę czekać na przesyłkę, ale za to konkurencją jest duża i można nawet przejrzeć kilka sklepów, by wybrać ten oferujący dany towar w najlepszej cenie. Jak to zatem możliwe, że tak wiele osób decyduje się na porzucenie koszyka w sklepie internetowym? Według danych szacunkowych czyni tak nawet 75% wszystkich odwiedzających sklepy internautów!

Przyczyny porzucania koszyka

Badania pokazują, że w latach 2012-2017 internauci porzucali koszyk z następujących powodów:

- zbyt wolne działanie strony, na której dokonywano zakupu (75%)

- dodatkowe koszty związane z dostawą produktu (61%)

- konieczność założenia konta w e-sklepie (35%)

- zbyt skomplikowany proces zakupowy (27%)

- problemy z obliczeniem całkowitego kosztu zakupu (24%)

- złe funkcjonowanie strony, czyli na przykład jej zawieszenie się (22%).

Najczęściej zakupy są porzucane, gdy strona zbyt wolno działa i w związku z tym irytuje kupujących - tracą zainteresowanie i zaufanie do danego sklepu. Wydaje się jednak, że równie irytujące jest zmuszanie internautów do zakładania konta w danym sklepie internetowym. Wiele osób nie chce w żaden sposób się zobowiązywać, a zakupy może traktować jednorazowo. Jeśli ktoś stawia warunek założenia konta, internauci porzucają zakupy, szukając strony, która nie będzie tego wymagać.

Konsumenci porzucają koszyk w internecie

Jak zapobiegać porzucaniu koszyków?

Są pewne możliwości zapobiegania porzucaniu koszyków przez internautów. Przede wszystkim są to działania, które mają na celu ułatwienie potencjalnym klientom przeprowadzenia całej transakcji. Wśród najlepszych pomysłów są:

- wprowadzenie bezpłatnej dostawy produktów

- unikanie dodatkowych opłat

- usunięcie błędów na stronie sklepu internetowego

- wysyłanie e-maili przypominających o niesfinalizowanym zakupie

- zapamiętywanie koszyka na stronie.

Działania z ostatniej grupy możliwe są do przeprowadzenia również dzięki specjalnym systemom - na przykład iPresso.

Top