• 23 października 2020

Światowy wskaźnik niedokończonych transakcji w sklepach internetowych wyniósł w pierwszych trzech miesiącach 2017 roku nieco ponad 75%. Jak wynika z raportu firmy Fullestop w przeciągu każdego roku sprzedawcy w sklepach internetowych odnotowują w związku z tym straty, które wspólnie tworzą ogromną sumę, bo aż 4 biliony dolarów.

Klienci w latach 2012- 2017 porzucali swoje koszyki zakupowe najczęściej z powodu zbyt długiego ładowania się strony do zakupów online ( 75% przypadków). Inne przyczyny, którymi klienci motywowali odrzucenie zakupów to chociażby dodatkowe opłaty za dostarczenie zamówienia ( 61%), przymus założenia konta przed dokonaniem zakupów ( 35%), zbyt trudna procedura dokonania zakupu ( 27%), niezbyt łatwe zasady obliczania kosztów całkowitych przy dokonywaniu zakupów ( 24% ), zawieszenie się strony wirtualnego sklepu ( 22% ).

Problem braku finalizacji zakupów w internecie dotyka najbardziej branży z zakresu finansów ( 83,6% ), z zakresu non profit ( 83,1% ), turystyki ( 81,7%), mody ( 68,3% ). Do najlepiej ocenianych działań, które miałyby zachęcić kupujących do dokończenia procesu zakupu można zaliczyć chociażby  umożliwienie całkowicie bezpłatnej dostawy zamówienia, zaprzestanie nadprogramowych opłat, zadbanie o sprawne działanie całej strony internetowej, wysyłanie maila do klienta w ramach przypomnienia o niedokończonym zakupie, wprowadzenie zapamiętywania, które umożliwi klientowi dotarcie do swojego koszyka, który wcześniej zapełnił. Nie można jednak przymusić potencjalnego klienta, aby zakładał konto na stronie sklepu internetowego, tylko po to by zrobić zakupy.

porzucone koszyki

Należy także zadbać o ułatwienie całego procesu dotyczącego zakupu, aby klient mógł jak najszybciej sfinalizować transakcję. Wykorzystanie tak zwanego Marketing Automation, do którego należy chociażby iPresso pozwoli na odzyskanie wszystkich koszyków zakupowych. Poza tym będzie mógł wysłać chociażby automatyczną wiadomość tekstową na e-maila klienta z przypomnieniem o sfinalizowaniu transakcji, lub dokonać innych czynności według wcześniej wyznaczonego planu. W tym zakresie doskonale sprawdzą się wiadomości SMS, lub web push. Można je dodatkowo spersonalizować i zaproponować na przykład dodatkową zniżkę klientowi, jeżeli dokona szybkiej finalizacji swoich zakupów. Bardzo ważną kwestią w przypadku iPresso jest fakt, że wszystkie procesy za jego pośrednictwem można przeprowadzać zarówno w stosunku do kontaktów spersonalizowanych, jak i o charakterze anonimowym.

 

 










 

 

Top