• 29 marca 2024

Rok 2030 wydaje się może odległą przyszłością, ale już teraz wielu specjalistów zaczyna się zastanawiać jak będą wyglądały nasze zakupu za te kilkanaście lat. Okazuje się, że według 87% klientów większość sklepów, będzie oferować nam usługi cyfrowe. Z kolei 86% z nich uważa, że pożegnamy się z tradycyjnymi kasami fiskalnymi, bo zamiast nich będziemy korzystać z płatności elektronicznych oraz mobilnych.

Badania i ich wyniki dotyczące przyszłości naszych zakupów zostały zawarte w raporcie opracowanym przez Comarch i Kantar TNS.

Jak pokazują dane zawarte w raporcie „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w roku 2030” w handlu można zaobserwować duże zmiany. Wiążą się one ze wzrostem oczekiwań klientów, digitalizacją czy też rozwijaniem się sprzedaży wielokanałowej. Badania, na podstawie których stworzono wspomniany raport opracowany przez Comarch i Kantar TNS, przeprowadzono na 6 rynkach, którymi były Polska, Niemcy, Szwajcaria, Włochy, Wielka Brytania oraz Holandia.

Jak się okazuje, oczekiwania dotyczące tego, iż sklepy będą zapewniać swoim klientom cyfrowe usługi oraz takie formy płatności, wyrażają konsumenci ze wszelkich badanych grup wiekowych. Dodatkowo, jak już zostało zaznaczone na początku artykuły, 87% spośród nich ma nadzieję na takie usługi już w 2030 roku, a 86% osób oczekuje, że obecne kasy zostaną całkowicie zastąpione przez płatności mobilne oraz elektroniczne.

Zmniejszenie się liczby tradycyjnych sklepów stacjonarnych do 2030 roku przewiduje 77% uczestników badania, natomiast 61% uważa, że asystenci sprzedaży będą musieli ustąpić miejsca cyfrowym doradcom osobistym.

Przyszłość zakupów mobilnych

Personalizacja ofert

Spersonalizowana komunikacja to zdecydowanie jeden z tych trendów, który zapanuje w temacie zakupów. Klienci wydają się być bowiem wyjątkowo zainteresowani otrzymywaniem właśnie takich ofert. Włosi są w tej kwestii z pewnością najbardziej otwarci, gdyż takie rozwiązanie popiera aż 56% badanych w tym kraju. Na pozostałych miejsca są natomiast: Brytyjczycy – 45%, Polacy – 44%, Holendrzy – 42%, Szwajcarzy – 40% oraz Niemcy – 34%. W tym przypadku średnia to 43%.

Usługi mobilne a zakupy

Rozwiązanie in-store cieszy się wyjątkowo dużym zainteresowanie ze strony badanych we wszystkich krajach. Spersonalizowane oferty, które są nam dostarczane w momencie, gdy robimy zakupy w sklepie, to pomysł, który podoba się 50% osób. 49% spośród nich chciałoby korzystać ze smartfona, aby znaleźć określone produkty w sklepie. Natomiast 28% badanych chciałoby dostawać spersonalizowane oferty w czasie rzeczywistym, w momencie, gdy będą się znajdować niedaleko sklepu.

Top