• 23 października 2020

Marketing Automation to niezwykle cenne narzędzie, z powodzeniem wykorzystywane w wielu branżach, również tej hotelarskiej. Dzięki temu rozwiązaniu, możliwe jest między innymi indywidualne dopasowanie oferty pod konkretnego klienta, efektywne zarządzanie systemem rezerwacji w hotelu, ale także tworzenie programów lojalnościowych, które zachęcą klientów do częstszego korzystania z naszych usług. System ten jest tak popularny i skuteczny, miedzy innymi dzięki możliwości tworzenia scenariuszy Marketing Automation, lead scoringowi oraz personalizacji komunikacji mailowej.

W jaki sposób automatyzacja marketingu może być zastosowana w sieci hoteli? Bardzo istotne jest tutaj chociażby odpowiednie podzielenie bazy jej klientów. System Marketing Automation daje nam naprawdę duże możliwości w tym względzie. Segmentacja w tym przypadku jest dokonywana na podstawie na przykład wieku klientów, ale również tego czy podróżują sami czy z rodziną, czy charakter ich podróży jest biznesowy czy czysto rekreacyjny oraz czy oprócz wynajmowanego pokoju korzystają oni z dodatkowych usług, jak chociażby basen albo spa.

Posiadając tak szeroki zakres informacji na temat poszczególnych klientów, komunikacja z nimi może być odpowiednio spersonalizowana. Dzięki temu, klienci będą otrzymywać przydatne dla nich informacje dotyczące na przykład promocji związanych z korzystaniem ze spa.

Przykładowa ścieżka komunikacji

W pierwszym kroku, klient wypełnia formularz na stronie hotelu, dzięki czemu pozyskujemy informacje o dacie jego pobytu oraz charakterze takiej podróży. Już w tym momencie komunikacja jest dopasowywana do jego potrzeb. Dlatego w otrzymanej wiadomości potwierdzającej rezerwację, zawarte zostają również informacje na temat dodatkowych usług, które mogą się znaleźć w kręgu jego zainteresowań.

Dodatkowo, klikając w konkretny link, dowiadujemy się co może go rzeczywiście zainteresować, a to pozwala nam na zachęcenie go do skorzystania z konkretnej oferty lub na przygotowanie jej przy kolejnej wizycie tej osoby w naszym hotelu.

marketing automation dla hotelu

Jeśli na przykład link dotyczył wypożyczenia samochodu, dzięki scenariuszowi komunikacji, do klienta może zostać wysłana wiadomość dotycząca dostępnych modeli samochodów. Natomiast, w przypadku zainteresowania ofertą, klient zostanie przekierowany na stronę partnerskiej wypożyczalni. Co więcej, w dzień przyjazdu system może również przypomnieć klientowi numer rezerwacji oraz przekazać mu dopasowane do jego potrzeb praktyczne informacje.

System doskonale spełnia swoje zadanie również po wyjeździe danej osoby z hotelu. Scenariusz MA może bowiem przewidywać przesłanie naszym klientom specjalnie przygotowanych ankiet, w których będą mogły ocenić swój pobyt oraz zareagować na to czy będzie pozytywna czy negatywna.

W przypadku zadowolenia klienta, system prześle automatyczne podziękowanie, zachęcające jednocześnie do kolejnych wizyt.

Jeśli natomiast opinia będzie negatywna, informacja o konieczności skontaktowania się z danym gościem zostanie przesłana do osoby z obsługi hotelu.

Opinie gości hotelowych są niezwykle ważne, gdyż pomagają one w poprawieniu wszelkiego typu niedociągnięć dotyczących samego hotelu czy obsługi. Kiedy natomiast zbierzemy odpowiednio dużo informacji na temat preferencji naszych klientów, możemy skutecznie zachęcić ich do kolejnych wizyt.

Top