• 25 maja 2020

93% marketerów wkłada kapitał w content

Content marketing jest obecnie niezwykle powszechny. Statystyki podają, że aż 93% marketerów wkłada kapitał w tę przestrzeń. Należy zauważyć, że aby odnieść sukces w obszarze contentu, trzeba we właściwy sposób opracować strategię działań.

Efektywne narzędzia w obszarze content marketingu

Jedne z najefektywniejszych narzędzi w rejonie content marketingu to blogi, choć w dalszym ciągu ustępują one popularności mediom społecznościowym. Sword and the Script podaje, że 31% firm ujętych przez ranking Fortune 500 ma oficjalnego bloga. 62% marketerów B2B uważa, że blogi to skuteczny kanał komunikacji. W badaniu TopRank czołowe lokaty zajmują również:

  • bezpośrednie spotkania –  70%,
  • materiały video – 63%,
  • case studies – 65%,
  • webinary – 63%,
  • raporty/white papers – 59%,
  • newslettery – 60%.

Według Digital Marketing content marketerzy najwięcej korzystają z następujących mediów społecznościowych: Twittera, Facebooka, YouTube oraz Linkedln. Każde z nich jest używane jako kanał dystrybucji treści u powyżej 70% marketerów. Poza nimi popularne są także:

  • Google+ – 55%,
  • Pinterest – 34%,
  • Vimeo – 22%,
  • Instagram – 22%.

Warto wiedzieć, że Social Media Today podaje, że jedynie 28% udostępnień treści odbywa się poprzez media społecznościowe. Pozostałe 72% jest realizowane z wykorzystaniem tzw. dark social, czyli poprzez aplikacje mobilne, na chatach czy też w osobistej komunikacji e-mail.

                                                                                         Znaczenie content marketingu

Video staje się coraz istotniejsze

The Wonder of Tech ujawnia, że w ciągu każdej minuty na YouTube ukazuje się 100 godzin nowych filmów. Rosnąca tendencja dotyczy także zdjęć czy obrazów. TechCrunch podaje, że w roku 2014 zanotowano 50% wzrost ich dodawania przez internautów w porównaniu do roku poprzedniego. Przede wszystkim jest to związane z popularnością serwisów w rodzaju WhatsApp czy Snapchat.

Zapoznanie się z treściami wizualnymi ma wyraźny wpływ na wybory zakupowe dokonywane przez użytkowników internetu. Według 41 stories 46% konsumentów oświadcza, że po pooglądaniu filmu o określonym produkcie czy usłudze istnieje większa szansa na to, że będą starali się znaleźć szczegółowe informacje z nimi związane.

Strategia content marketingowa ma wpływ na wzrost skuteczności

LinkedIn Technology Marketing Community informuje, że 36% firm B2B, które cechuje posiadanie poświadczonej strategii content marketingowej, ocenia ich działania w tej materii za bardzo skuteczne. Natomiast w przypadku firm bez tej strategii ten wskaźnik jest trzy razy niższy. Content Marketing Institute podaje, że 43% marketerów mających taką strategię ocenia swoje działania za efektywne, a bez niej jest to 33%.

Top