• 20 września 2020

Wysyłanie e- maili , które nie trafią do  spamu. Jakie obowiązują przy tym zasady? 

Wysyłanie e- maili nie może być skuteczne, jeżeli przesłane wiadomości trafią do tak zwanego ,,SPAM-u". Aby to zmienić należy stosować się do kilku zasad, takich jak chociażby rozpoczynanie wiadomości od warm-up'u, nieużywanie określonych wyrażeń, sprawdzanie spam score'u, a także zmniejszenie ilości przesyłanych do odbiorców dodatkowych załączników. Warm-up                                                           Na samym początku przeprowadzania kampanii, opierających się na wysyłaniu e-maili, zamiast robić duże paczki wysyłek mailowych do ogólnej bazy kontaktów, warto przesyłać częstsze wiadomości do znacznie mniejszych grup potencjalnych odbiorców. Dlatego zamiast przesyłać maile do 90 tys osób, lepiej wysłać 3 tys malili w przeciągu trzydziestu kolejnych dni. Mówimy tu o tak zwanym ,, Warmii up-ie" , czyli potocznie mówiąc o ,, rozgrzewaniu" adresu IP, z którego zostały wysłane e-maile. Zastosowanie takiej metody da możliwość posiadania pozycji zaufanego nadawcy, widocznego dla ISPs. Dzięki temu zmniejszymy możliwość trafienia wysłanych przez Nas e-maili do SPAM-u. Gdy system ISP zanotuje znaczną ilość e-maili, które będą się pojawiać z zupełnie nowego, lub przez chwilę nieaktywnego źródła, odrazu zwraca na takie coś uwagę i sprawdza, czy nie jest to tak zwany ,, SPAM". To ile wysyłamy e-maili jest bardzo istotne, ponieważ system antyspamowy wyłapuje właśnie większe ich ilości. Dlatego więc najlepiej bardzo powoli stosować owe ,, rozgrzewanie", dzięki czemu będziemy mieć znacznie lepszą opinię. Po procesie ,, rozgrzewania" należy podtrzymywać częstotliwość wysyłanych e-maili, bowiem po okresie miesiąca braku aktywności stracimy wyrobioną reputację i staniemy się tak zwanym ,, zimnym" adresem.                                                           Najlepiej używaj tekstu, a nie obrazków      Wysyłając wiadomości elektroniczne należy pamiętać o odpowiednim dopasowaniu ilości tekstu do treści o charakterze wizualnym. Najlepiej, aby w wiadomościach przeważał właśnie tekst.  Jeżeli chcemy umieścić obrazki, przestrzegajmy kilku zasad: 

- nie przesyłajmy wiadomosci, które zawierają tylko obrazki

- na każdy obrazek powinny przypadać chociażby dwie linijki tekstu

- obrazki powinny być zoptymalizowane w odpowiedni sposób

- używajmy odpowiednio sformatowanego tak zwanego kodu HTML.

Unikaj wyrażeń o charakterze spamowym. Filtry, które mają za zadanie wyłapać wspomniany SPAM wyłapują wiadomości z typowymi dla nich wyrażeniami. Dlatego też użycie ich w swoich wiadomościach może być przyczyną automatycznego odrzucenia wiadomości przez filtr. Wyrażanie, które nie powinny występować to chociażby: dicount, free, czy cheap. Oprócz tego słowa, na które musimy zwrócić uwagę to: kup teraz, zapłać, promocja, a także słowo za darmo. Systemy antyspamowe są również bardzo czułe na pisanie całych wyrazów dużymi literami, dlatego lepiej tego nie robić.Sprawdzaj tak zwany spam score. Zanim wyślesz mail-a sprawdź go za pomocą specjalnego programu pod kątem występowania spam score'u. Pozwoli ci to na uzyskanie wcześniejszej informacji, czy twoja wiadomość może potencjalnie trafić do folderu ,,SPAM". Takie rozwiązanie znajdzie się w niedalekiej przyszłości w systemie iPresso.

E-mail marketing

Dopóki jednak tak się nie stanie, możemy posłużyć się zewnętrznymi stronami, takimi jak chociażby IsNotSpam.com, lub SpamAssassin, czy ProgrammerHeaven.com Zwracaj uwagę na przesyłane załączniki. Bowiem nie powinno się wysyłać takich wiadomości elektronicznych do kogoś, kto ich nie oczekuje. Dopuszczone jest ewentualnie wysyłanie załączników w formacie JPG, PNG, GIF, czy także PDF, niemniej jednak musi być do nich dołączony jakiś tekst. Należy jednak zrezygnować całkowicie z przesyłania wiadomości w formacie ZIP, SWF, czy też EXE. Taka wiadomość odrazu daje do myślenia i jest bardzo łatwo wyłapywana przez filtr antyspamowy. Takie wiadomości są postrzegane jako nośniki ewentualnych wirusów. Jeżeli chcemy przesłać dużo większy załącznik, najlepiej w wiadomości umieścić odnośnik do niego, a jego samego dołączyć do plików na własnym serwerze. Szanowanie swoich klientów i stosowanie permission marketingu jest priorytetem. Najważniejszą cechą permission marketingu jest komunikowanie się tylko i wyłącznie z tymi osobami, które tego chcą. Cecha ta stanowi przeciwieństwo do tak zwanego interrpution marketingu i zakłada nie przeszkadzanie odbiorcy. Permission marketing zakłada także wysyłanie wiadomości, które są zgodne z preferencjami klientów. Dlatego też można w bardzo łatwy sposób zdobyć ich zaufanie i liczyć na dalszą współpracę.Personalizuj swoje przesyłki.Każdy klient, do którego wysyłasz e-maile ma własne zainteresowania i wymogi, odnośnie otrzymywanych treści. Dlatego personalizuj swoje wiadomości elektroniczne w jak największym możliwym stopniu, dzięki czemu dopasujesz je do każdego odbiorcy.

Oczywiście spersonalizować każdą wiadomość możemy tylko wtedy, jeżeli posiadamy odpowiednią wiedzę na temat swoich odbiorców. Jeżeli ją zgromadzimy, możemy pisać nawet imienne wiadomości, czy dostosowane do płci odbiorcy, miejsca, w którym mieszka, czy też podglądniętych zachowań na stronie w internecie.

 

 

Top