• 23 kwietnia 2024

Wskaźniki KPI pomagają w podejmowaniu wielu kluczowych decyzji – nic dziwnego, że jest o nich tak głośno. Wiele osób nie wie jednak czym są, ani w jaki sposób jest je najlepiej monitorować. Stąd ten krótki poradnik, wyjaśniający dlaczego właśnie system MA najlepiej się sprawdzi w tym wypadku.

Czym jest KPI?

KPI to skrót od słów „Key Performance Indicator”, które oznaczają dokładnie „Kluczowe Wskaźniki Efektywności”. Efektywność jest istotna dla każdego przedsiębiorstwa – bez niej nie ma jak utrzymać się na rynku, ponieważ brak efektów, to brak klientów, pieniędzy itp. Skuteczność jest niezmiernie istotna – ale muszą istnieć specjalne wskazówki, pozwalające na jej dokładne badanie. Są to właśnie KPI, pokazujące czy dana firma osiąga swoje cele.

System iPresso

Istnieje wiele celów, które dana firma może przed sobą postawić – i które chce w jak najkrótszym możliwym czasie osiągnąć. Cele te mogą być naprawdę bardzo różnorodne, a zatem i ich ocena może być związana z koniecznością rozpatrywania wielu rzeczy. Do takich założeń może należeć na przykład monitorowanie ilości wejść na daną stronę (by było ich jak najwięcej), albo ilości polubień fanpage’a, a zatem skuteczność działań prowadzonych w mediach społecznościowych. Monitorowanie stanu realizacji poszczególnych założeń jest o wiele prostsze, kiedy posiada się specjalny system. System iPresso może się okazać niezwykle pomocny.

ipresso

Możliwości systemu

Jakie dokładnie możliwości posiada system iPresso? Przede wszystkim cele mogą być krótkie, albo dalekosiężne. System pozwala na ich pokazywanie w systemie bądź dziennym, bądź tygodniowym, miesięcznym, kwartalnym, ale również i rocznym. Można sprawdzić liczbę wyświetleń danego formularza, definiując bazę kontaktów – i to z podziałem na przykład na daną branżę, płeć, wiek itp. Wskaźnik kliknięć zawartych w e-mailingu to kolejny ważny element. Można określić cel jako wartość, którą chcemy osiągnąć, albo jako wartość, którą trzeba przekroczyć (minimalną). Potem tylko sprawdzamy wyniki. Z uwagi na fakt, że media społecznościowe są obecnie niezwykle ważne, kolejny ważny składnik to liczba polubień firmowego fanpage’a na Facebooku. System może pomóc w sprawdzeniu, czy osiągnęliśmy określoną liczbę fanów czy obserwatorów – również w innych mediach, jak na przykład popularny Twitter.

Top