• 19 kwietnia 2024

Kolejny już etap takiej komunikacji to pielęgnacja leada, czyli z angielskiego lead nurturing, która obejmuje działania zmierzające do skłonienia konkretnego klienta do sfinalizowania transakcji. Ważne w tym przypadku są chociażby ankiety, które pozwalają zwiększyć zakres wiedzy firmy odnośnie jej potencjalnych klientów.

Jeśli jakaś grupa osób uczestniczy w programie na temat zdrowego odżywiania, w ankiecie skierowanej do tej grupy można zawrzeć pytania odnośnie jej zainteresowania konkretnymi produktami spożywczymi, preferowanych sportów albo stawianych sobie celów.

Dzięki ankietom, gromadzimy informacje, które sprawiają, że poznajemy leadów znacznie lepiej, przez co możemy przesyłać im komunikaty dopasowane do ich upodobań oraz oczekiwań. System Marketing Automation, na podstawie konkretnych cech oraz aktywności leadów, podejmuje automatycznie działania, które mają doprowadzić daną osobę do sfinalizowania transakcji. Inne działania zostaną zatem podjęte w stosunku do osoby, której celem jest intensywniejsze uprawianie sportów, a inne do klientów usiłujących zrzucić kilka kilo.

Korzystając z formularzy oraz ankiet, w komunikacji z klientami możemy się nastawić na ich indywidualne potrzeby, co powoduje, że stają się oni naszymi lojalnymi konsumentami. Takie działania jednak, pozwalają również stworzyć wizerunek naszej marki, która jest ekspertem w konkretnej dziedzinie i przez to również staje się lepiej rozpoznawalna jako dostawca danej usługi albo produktu.

Zainteresowanie klientów

Jak efektywnie korzystać z formularzy?

1. Krok po kroku zdobywaj informacje o kontakcie

Jeśli już przy pierwszym kontakcie z potencjalnym klientem, zasypiemy go ogromną liczbą pytań w formularzu, może się łatwo zniechęcić. Warto w związku z tym korzystać z narzędzi Marketing Automation, które pozwalają zaplanować ścieżki lead nurturingu, dzięki czemu krok po kroku, w systematyczny sposób będziemy zdobywali potrzebne nam dane na temat kontaktu

2. Wypełnienie formularza powiąż z korzyściami dla kontaktu

Potencjalni klienci będą bardziej skorzy do wypełnienia formularza jeśli w zamian za to coś zyskają. Tego rodzaju korzyścią może być na przykład otrzymanie kodu uprawniającego do zniżki na zakup naszego produktu.

3. Oznacz odpowiednio kontakty po wypełnieniu formularza

Dzięki narzędziom Marketing Automation możliwe jest oznaczenie z jakiego formularza do bazy naszych kontaktów trafiły konkretne osoby. Jest to bardzo przydatne, gdy posiadamy większą liczbę formularzy. Wówczas, kontakty oznaczone konkretnym tagiem będą mogły trafić do odpowiedniej grupy zainteresowanej wybranym tematem.

Top