• 19 marca 2024

Większość klientów robiąc zakupy korzysta w tym samym czasie ze swojego telefonu – zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez ośrodek Nielsena aż 53% kupujących szuka najlepszej ceny, a tylko jeden procent mniej sprawdza opinie i informacje odnośnie danych produktów.

Należy to przyznać – telefony już od dawna służą nam do wielu innych celów niż tylko rozmawianie czy SMS-owanie. W każdej sekundzie miliony osób na całym świecie surfuje w sieci szukając interesujących ich informacji, korzystając z porównywarek produktów i przeglądając media społecznościowe. To zjawisko ma oczywiście znaczenie również dla naszego sposobu robienia zakupów.

Z ankiet wynika, że na całym świecie aż 74% konsumentów docenia możliwości, jakie daje dostęp do Internetu w dowolnym miejscu i czasie. Z kolei 70% odpowiadających uznaje smartfony i tablety za wyposażenie, które poprawiło jakość ich życia. Mobilne urządzenia stają się naszymi osobistymi zakupowymi doradcami i asystentami.

Można zauważyć, że swobodny dostęp do sieci odmienił nie tylko nasz styl robienia zakupów, ale również korzystania z usług banków i dokonywania opłat.

Większość światowej grupy odbiorców korzysta z telefonu lub innego urządzenia mobilnego w trakcie dokonywania zakupów – dla 53% z nich sprawdza w ten sposób cenę, natomiast 52% weryfikuje informacje na temat oferty. Obok takich liczb żaden handlowiec nie przejdzie obojętnie.

Zakupy przez telefon

Dla grupy 44% pytanych urządzenie mobilne służy do znajdywania okazji cenowych w postaci kuponów i rabatów. 42% deklaruje, że przenośne urządzenie pozwala im podejmować lepsze wybory podczas pobytu w sklepie. Grupa licząca o jeden procent mniej docenia swój przenośny sprzęt ze względu na to, że pomaga im on dokonywać krótszych, za to bardziej efektywnych zakupów. Mobilne urządzenia sprawiają więc, że zadowolenie z zakupów rośnie.

Ten sam trend możemy zaobserwować w naszym kraju. Nawet 79% polskich klientów korzysta z płatności mobilnych – jak mówi badanie przeprowadzone przez Visę w 2016 roku. Ma to znaczenie również dla naszego rynku. Technologie mobilne w coraz większym procencie wpływają na PKB – ich udział wynosi obecnie 3,2% zgodnie z wynikami badania PwC Technologie mobilne w nowoczesnej Polsce. Możemy przypuszczać, że ten wynik będzie się powiększał w miarę rozwoju nowoczesnych technologii.

Top