• 19 marca 2024

Pozycjonowanie w Google to bardzo popularna na polskim rynku metoda na docieranie do klientów. W naszym kraju ta wyszukiwarka cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem – korzysta z niej przeszło 90 proc. internautów. Jak ta kwestia wygląda w Niemczech? Czy pozycjonowanie w google.de różni się od działań prowadzonych w google.pl? Jak wybrać artykuły sponsorowane do kampanii SEO?

SEO w Niemczech – czy warto?

Jak wynika z danych gs.statcounter.com u naszych zachodnich sąsiadów Google cieszy się nie mniejszym zainteresowaniem niż w Polsce. W Niemczech z sieci korzysta ok. 96 proc. mieszkańców, co oznacza, że dzięki Google można dotrzeć do ponad 70 mln osób. W tym kraju zakupy online robi ok. 55 mln internautów. To jeden z wielu powodów, dla których warto podjąć próbę dotarcia do tych potencjalnych klientów.

Tylko czy na pewno pozycjonowanie w google.de jest dobrym sposobem na pozyskanie klientów z Niemiec? Jak najbardziej tak. SEO charakteryzuje się wysokim wskaźnikiem konwersji – wyższym niż wiele innych działań marketingowych w sieci, a to dzięki temu, że internauci trafiają na daną stronę w poszukiwaniu odpowiedzi na konkretne zapytanie, np. mogą chcieć kupić jakiś produkt. Niezbędnym elementem pozycjonowania w Niemczech, jak i na innych rynkach, są artykuły sponsorowane, które są ważnym źródłem wartościowych linków. Jak wybrać odpowiednie serwisy do takich publikacji?

Artykuły sponsorowane na niemieckich stronach

Plusem artykułów sponsorowanych jest możliwość pozyskania wysokiej jakości odnośników. Ponadto takie publikacje mogą mieć pozytywny wpływ nie tylko na widoczność strony w Google, ale również mogą przekładać się na zdobywanie klientów. Jak znaleźć serwisy, które publikują treści sponsorowane? Można do tego wykorzystać bazę: https://natvisor.com/pl/pozycjonowanie-niemcy.html, w której znajduje się ponad 1500 stron z rozszerzeniem .de. Oto, na co należy zwrócić uwagę, wybierając strony:

  • - TR i DA – parametry te służą do oceny witryny. Pierwszy z nich to wskaźnik narzędzia Majestic SEO, a drugi – moz.com. W obu przypadkach oceniana jest moc domeny w skali od 0 do 100. Im jest ona większa, tym lepiej. Optymalnie jeśli parametry te wynoszą dla danego serwisu więcej niż w przypadku naszej, pozycjonowanej strony.
  • - Visits – czyli liczba użytkowników, którzy odwiedzają miesięcznie daną witrynę. Nie przekłada się to bezpośrednio na moc linka, ale zdecydowanie warto wybierać popularne serwisy, gdyż może się to bezpośrednio przełożyć na zdobywanie klientów.
  • - DF – wydawca powinien publikować linki dofollow, czyli takie, które przekazują moc SEO.
  • - Category – warto stawiać na odnośniki z serwisów powiązanych tematycznie, gdyż zwiększa to szansę na konwersję. Idealnie, jeśli dany serwis znajduje się na wysokiej pozycji na frazy, które również i nas interesują.
  • - Budżet – oczywiście najkorzystniej jest pozyskiwać jak najlepszej jakości linki, ale w przypadku prawie każdego projektu musimy się liczyć z ograniczeniami finansowymi.

Publikacje sponsorowane w Niemczech – podsumowanie

Nie ma większych problemów ze znalezieniem wydawców na rynku niemieckim – z łatwością uzyskamy dostęp do właścicieli popularnych stron, którzy publikują artykuły sponsorowane. Musimy jednak zwrócić uwagę na parametry tych serwisów, aby rzeczywiście odnośniki z artykułów przełożyły się na zwiększenie widoczności w Google.

Artykuł partnera

Top