• 11 lipca 2020

Współczesne czasy przyniosły prawdziwą rewolucję zakupów. Konsumenci zyskali możliwość porównywania ofert i zdobywania informacji o produktach, które chcieliby zakupić. Możliwości mają bardzo wiele - wystarczy poszukać w Internecie. Z tego powodu każdy sprzedawca, jeśli chce dotrzeć ze swoim asortymentem do potencjalnych kopców, musi dostosować swój przekaz do potrzeb i oczekiwań konsumentów. Te się jednak zmieniają, dlatego ważne jest, by być na bieżąco z obserwacją zachowań na rynku. Na tym poleca Real-time Personalization.

Aż 3/4 konsumentów deklaruje swoje niezadowolenie z serwisów internetowych, w których content (oferty, promocje, reklamy) nie są dostosowane do ich zainteresowań (źrodło: Janrain & Harris Interactive).

Personalizacja kluczem do sukcesu

Personalizacja contentu bazuje na informacjach, które pozyskuje się wcześniej i na bieżąco na temat internautów odwiedzających dany serwis. Przede wszystkim musi odpowiedzieć na pytania kim oni są, co ich interesuje. Równie ważne jest jakiego rodzaju treści do nich trafiają w największym stopniu, a także czy oglądali jakieś konkretne produkty, które zostały zamieszczone na stronie internetowej i czy zapoznali się z informacjami wysłanymi do nich na e-mail. Dane te są danymi demograficznymi i behawioralnymi, umożliwiającymi zindywidualizowanie komunikacji z daną osobą. Dzięki temu po wejściu na stronę internetową zobaczy ona produkty dopasowane do jej zainteresowań, dopasowane do siebie nawzajem, oparte na dotychczasowych zakupach, a także aktywności na stronie i na podstawie danych demograficznych. Takie indywidualne podejście do konsumenta bardziej zachęca go do zakupu.

Personalizacja strony może dotyczyć treści i formy jej przedstawienia. Strona może powitać odwiedzającego jego imieniem, a także wyświetlić mu informacje, jakie mogą go zainteresować. Mogą zarekomendować określony produkt lub zaproponować zniżkę na wcześniej oglądany produkt, by skłonić go do zakupu.

Taki zindywidualizowany kontakt dla konsumenta ma ogromne znaczenie. Umożliwia szybkie zapoznanie się w tym, co budzi jego największe zainteresowanie. To strona sama podsuwa informacje, które dla niego są ciekawe, a także pozwala na szybkie zapoznanie się z ofertą zgodną z oczekiwaniami klienta. To strona "pomaga" w dokonaniu zakupu. Dlatego też im więcej informacji udało się zgromadzić na temat klienta, tym bardziej dopasowana jest do niego strona.

Personalizacja marketingu

Zalety personalizacji Real-Time Marketing

Strona zgodna z Real-time Personalization ma ogromną przewagę nad stroną, która zachowuje taki sam wygląd dla wszystkich oglądających. Wyświetlanie dokładnie tych samych treści w identycznej formie nie pro-sprzedażowe. RTP to przede wszystkim udogodnienie dla klienta  umożliwia mu szybkie odszukanie wartościowych dla niego treści. To z kolei pozytywnie wpływa na decyzję o zakupie. Największe znaczenie ma jednak zbieranie danych w czasie jak najbardziej zbliżonym do rzeczywistego. RTP powinien odpowiadać błyskawicznie na pytania czy konsumenci zapoznanie się z mailingiem, czy kliknęli podany im link i trafili na stronę, w jaki sposób trafili na ofertę na stronie i czy wykazywali aktywność w stosunku do ostatnich postów zamieszczonych w social mediach.

Wykorzystywanie danych o cechach, zachowaniach i preferencjach z licznych źródeł i z naciskiem na dane pochodzące z czasu rzeczywistego umożliwia przekazywanie konsumentom treści, które będą dla nich atrakcyjne, unikalne i przede wszystkim dopasowane do ich preferencji. Zaawansowana indywidualizacja kontaktu zwiększa poziom zadowolenia klienta, a tym samym sprawia, że szanse na dokonanie transakcji znacznie się zwiększają.

Top