• 20 września 2020

Trudno sobie obecnie wyobrazić świat bez internetu i bez mediów społecznościowych. Posługują się nimi zarówno młodzi, jak i starsi – a co za tym idzie, nie może na nich zabraknąć także i firm, które chcą się zareklamować. Przecież to świetna okazja, a przy tym można łatwo trafić do wybranej grupy docelowej, choćby obserwując co kto udostępnia, czego szuka, albo czym się interesuje. Szacuje się, że ponad 90% marek korzysta w tej chwili przynajmniej z dwóch mediów społecznościowych. Oczywiście, grupa ta będzie jeszcze wzrastać, ponieważ kolejne firmy będą dołączać, a inne się tworzyć. Warto jednak wiedzieć, które media będą dla kogo najlepsze – łatwo bowiem stwierdzić, że różne grupy wiekowe mają też różne zainteresowania. Jak to wszystko się prezentuje?

Szacuje się, że Instagram to przedstawiciel tych mediów społecznościowych, którymi interesują się najmłodsi i najmniej dojrzali użytkownicy. Najpopularniejszy jest wśród osób w wieku 13-19 lat. Tak zwani milenialsi (czyli osoby w wieku 20-35 lat) oraz przedstawiciele pokolenia X (jak mówi się na ludzi, którzy w tej chwili są w wieku 36-49 lat) najchętniej korzystają zaś z Facebooka. Jest i starsze pokolenie – grupa mająca od 50 do 65 lat – i ono również używa Facebooka. Oczywiście, wiele zależy i od tego kto ile ma czasu na używanie podobnych mediów i kto ile go na nie przeznacza. Szacuje się, że najwięcej czasu spędzają przy komputerze oczywiście najmłodsi użytkownicy. Tak zwane Generation Z charakteryzuje się zresztą najkrótszymi możliwościami skupienia uwagi (ledwie 8 sekund), przez co potrzebują stałej stymulacji i są pokoleniem obrazkowym. Właśnie dlatego to Instagram, który oferuje im możliwość publikowania i oglądania coraz to nowych zdjęć, jest przez to pokolenie najbardziej zachwalany. Na kolejnych miejscach w tej grupie znajduje się Facebook oraz Snapchat.

wiek użytkowników facebooka

Jeśli chodzi o osoby w wieku 20-35 lat, najwięcej osób korzysta z Facebooka, a następnie z portalu YouTube. Facebook popularniejszy jest wśród kobiet, natomiast YouTube wśród mężczyzn. Co istotne, większość osób z tej grupy lubi komunikować się także przy pomocy poczty e-mail. Warto mieć to na uwadze i właśnie w tej sposób przesyłać również dla nich reklamy, foldery, oferty – może to odnieść skutek. Zresztą, każda grupa wiekowa posiada swoje własne upodobania. Na przykład osoby należące do grupy 36-49 lat uwielbiają czytać recenzje. I posługują się nimi, kiedy mają zamiar coś kupić. Czytają i rozpatrują również opinie innych użytkowników - a zatem to, co piszą inni internauci jest dla nich istotne. Natomiast osoby, które są w grupie wiekowej 50-65 lat korzystają najczęściej z Facebooka, ale 13% osób z tej grupy lubi również Linkedln. To ważna wskazówka dla firm!

Top