• 23 października 2020

Social Media Marketing jest zjawiskiem, które polega na zdobywaniu uwagi, rozumianej jako ruch internetowy, przy pomocy serwisów społecznościowych. Ten typ marketingu rozwija się niezmiernie szybko, ponieważ coraz więcej osób korzysta z portali społecznościowych – co wszystkie firmy skrzętnie wykorzystują. Ale również i trendy w tym rodzaju marketingu co jakiś czas się zmieniają – obecnie korzysta się coraz częściej nie ze zwykłych reklam, a z plików wideo. Dlaczego?

Badanie 2016 Social Media Marketing Industry Report pokazuje świetnie jak duży jest trend do wykorzystywania plików wideo w nowoczesnej reklamie. W tej chwili 60% marketerów już korzysta z takiej możliwości, a liczba takich osób będzie wciąż rosła. Najlepsze są materiały „na żywo”, które przyciągają sporą liczbę zainteresowanych i w związku z tym już co drugi marketer planuje podobną możliwość wykorzystać.

Najpopularniejsze są oczywiście takie serwisy jak Facebook oraz YouTube. Coraz więcej osób chce się również dowiedzieć więcej o możliwościach Snapchata. Na razie pliki reklamowe zamieszcza tam jedynie 5% marketerów, ale trend ten z pewnością będzie się zwiększał – zainteresowanie już w tym momencie jest bowiem spore.

Sondaż przeprowadzony przez Content Marketing Association pokazuje, że aż 58% firm zamierza zwiększyć nakłady na promocje przy pomocy właśnie materiałów wideo. Jak więc widać, jest to przyszłość marketingu – wiele osób poszukuje bowiem informacji podanych właśnie w ten sposób. Filmiki przyciągają, jeśli tylko są odpowiednio ciekawe.

Top