Smyk to niezwykle popularna polska sieć sklepów z artykułami dziecięcymi umożliwia klientom wygodne i szybkie zakupy bez konieczności rejestracji. Po dodaniu wybranego produktu, należy przejść do koszyka. Jeśli posiadamy kartę Smyk, kod rabatowy lub bon lojalnościowy, wpisujemy odpowiedni numer i zapisujemy wprowadzone przez nas dane. Następnie wybieramy opcję ,,zakupy bez rejestracji". Kolejnym krokiem jest wprowadzenie użytkowanego adresu e-mail oraz zaakceptowanie regulaminu i polityki prywatności witryny. By sfinalizować zamówienie, należy jeszcze wybrać dogodny sposób dostawy i płatności oraz potwierdzić transakcję. Produkt odebrać możemy w stacjonarnym sklepie Smyk, w jednym z punktów odbioru (Orlen, Żabka, Poczta Polska, Ruch) lub w paczkomacie. Istnieje również możliwość doręczenia przesyłki przez kuriera DPD bądź kuriera UPS. Transakcji dokonuje się natomiast za pomocą przelewu, karty kredytowej, karty podarunkowej lub płatności za pobraniem.
Niestety nie ma możliwości sprawdzenia dostępności produktów w sklepach stacjonarnych za pośrednictwem strony internetowej Smyk. Tego typu informację można uzyskać wyłącznie kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem tel. 22 448 00 00. Zamiast tego obok każdego z oferowanych produktów figuruje informacja dotycząca dostępności asortymentu w magazynie. ,,Wyślemy w 1-2 dni robocze" oznacza, że produkt znajduje się w jednym z magazynów, którymi dysponuje Smyk. Zakupiony towar zostanie wysłany wówczas najpóźniej następnego dnia, ale tylko przy założeniu, że jest to dzień roboczy. Warto pamiętać, że zamówienia, które zostaną złożone po godzinie 12:00 będą realizowane w 48 godzin. ,,Wyślemy w 2-3 dni robocze", "Wyślemy w 3-4 dni robocze" lub "Wyślemy w 5-6 dni robocze" oznacza natomiast, że produkt nie znajduje się w magazynie Smyk, ale w magazynie należącym do dostawcy. Po złożeniu zamówienia, zostaje on najpierwej sprowadzony do magazynu Smyk, a dopiero następnie wysyłany do Klienta. Informacja "Brak towaru" mówi z kolei o tym, że produkt niestety nie jest aktualnie dostępny ani w magazynie Smyk ani u dostawców, którzy współpracują z siecią. Nie ma też możliwości sprawdzenia kiedy dany asortyment wróci do oferty i ponownie będzie można go zakupić. Istnieje jednak opcja ,,Dodaj do schowka", która jest bardzo przydatna w przypadku gdy osoba zainteresowana towarem, chce natychmiastowo otrzymać maila z informacją, że produkt jest już dostępny i można go zakupić.
Warto na bieżąco śledzić najnowsze oferty, ponieważ Smyk także posiada gazetki promocyjne. Możemy mieć wtedy pewność, że nie umknie nam żadna wyjątkowa okazja. Aktualnie obowiązują dwie gazetki promocyjne dotyczące unikalnych letnich kolekcji ubrań- ,,Casa Latina" oraz ,,Paradise". Obie gazetki obowiązują prawie do końca września, jednak już teraz warto zapoznać się z ich ofertą. Pierwsza z nich nawiązuje do niezwykłego stylu latino i barwnej kultury krajów Ameryki Łacińskiej. Znajdziemy w niej ubrania z egzotycznymi zwierzętami oraz roślinnością (np.kaktusami). Kolekcja bazuje na niezwykle radosnych kolorach i oddaje piękną radość oraz ciekawość dziecka, które towarzyszą mu podczas poznawania świata. Nacisk został położony również na funkcjonalność, wyjątkowo wygodno i miękkie tkaniny oraz modne kroje. W ,,Casa Latia" spotkamy ponadczasowe jeansowe kurtki, przewiewne kuloty, klasyczne sukienki z hiszpańskimi falbanami, chroniące przed uciążliwym upałem kapelusze, pojemne torebki czy klimatyczne koszulki z takimi hasłami jak ,,hola amigos". Kolekcja ,,Paradise" koncentruje się natomiast na niesamowicie energetycznych, choć bardziej stonowanych kolorach (limonkowy, koralowy, morska zieleń, lazurowy). W ofercie znaleźć można chociażby szorty z falbankami, odzież z soczystymi owocami (arbuzy, ananasy), flamingami, morskimi stworzeniami (żółwie, rekiny, kraby), surferskimi motywami, crop topy, a także stroje plażowe, które stworzone są ze specjalnych materiałów, chroniących przed promieniowaniem UV+50!