John Wanamer, słynny amerykański przedsiębiorca i pionier współczesnego marketingu mówił: "Połowa pieniędzy, które wydaję na marketing zostaje zmarnowana. Problem w tym, że nie wiem która to połowa". Obecnie za pomocą takich narzędzi jak systemy Marketing Automation można...
Wiele pieniędzy wydawanych na działania marketingowe jest zmarnowana. Tak mawiał przynajmniej znany amerykański przedsiębiorca i pionier współczesnego marketingu John Wanamaker. Dodawał, że problemem jest to, że nie wie, która to połowa. Dzisiaj za sprawą systemów takich jak...
Statystycznie aż połowa pieniędzy wydawanych na działania marketingowe, jest przez nas marnowana. Stara anegdota mówi o tym, że wszystko byłoby idealne, gdybyśmy tylko wiedzieli, o której połowie mowa. Na szczęście, dzięki narzędziom, na które można liczyć w związku z...
Kluczowe wskaźniki efektywności, z angielskiego Key Performance Indicators, czyli KPI, to sposób dzięki któremu możemy sprawdzić w jakim stopniu wyznaczone przez nas cele są realizowane, zgodnie z tym co sobie zaplanowaliśmy. Wiedza zdobyta dzięki KPI pozwala zatem podejmować decyzje...
Dzięki Dashboardowi KPI znajdującemu się w systemie iPresso, możliwe jest monitorowanie tego, na jakim etapie realizacji znajdują się kluczowe cele firmy – tak sprzedażowe, jak i marketingowe. Oczywiście, wspomniane cele mogą być dość zróżnicowane, warto więc wspomnieć...
Działania, jakie podejmuje się w ramach marketingu i ich ostateczne efekty powinny być nieustannie monitorowane i oceniane. KPI to mierzalne wskaźniki, które dostarczają rzetelnych informacji o tym, czy dana kampania reklamowa przynosi oczekiwane efekty, a także o licznie pozyskanych...
Każde przedsiębiorstwo wchodzi w nowy rok z celami, które chce osiągnąć. Może to być wyższy zysk niż przed rokiem, ekspansja nowego rynku czy po prostu utrzymanie stabilnej pozycji rynkowej. Jednak jest wskaźnik ekonomiczny, który pozwala na zmierzenie stopnia realizacji celów...