Każdy właściciel strony internetowej chce zadbać o jak największą widoczność w sieci – spore znaczenie mają tutaj techniki SEO. Gdzie szukać wsparcia w uzyskaniu jak najlepszych efektów pozycjonowania?
Choć pewnymi aspektami pozycjonowania można z powodzeniem zarządzać samodzielnie, większość osób decyduje się na rzetelne, profesjonalne wsparcie. W sieci znajdziemy oferty zarówno od freelancerów, jak i agencji SEO. Która opcja będzie lepszym wyborem? Odpowiedź na to pytanie zależy od wielu czynników – na początek warto zapoznać się z głównymi różnicami pomiędzy wsparciem freelancera a współpracą z agencją SEO.
Oferty od freelancerów możemy znaleźć przede wszystkim na różnych portalach przeznaczonych do szukania zleceniodawców i zleceniobiorców. Ceny takich usług mogą być często bardzo atrakcyjne, jednak nawiązanie kontaktu z freelancerem wymaga pewnej ostrożności. Bardzo istotne jest dokładne sprawdzenie doświadczenia i umiejętności osoby, z którą chcemy współpracować – najlepszym potwierdzeniem będą sfinalizowane projekty. Warto także zwrócić uwagę na liczbę stron, którymi opiekuje się dany freelancer; zbyt duże rozproszenie uwagi może sprawić, że osiągnięcie odpowiednich efektów będzie znacznie utrudnione. Jeśli wybrana osoba jest faktycznie specjalistą w dziedzinie SEO i może udowodnić swoje umiejętności konkretnymi efektami, taka współpraca może okazać się bardzo owocna.
Do największych zalet agencji SEO należy spora liczba zatrudnionych specjalistów. Dzięki temu mamy pewność, że prace związane z pozycjonowaniem będą wykonane przez profesjonalistów, którzy będą w stanie poświęcić odpowiednie zasoby na zajmowanie się naszą stroną. Do tego dochodzi kwestia dostępu do skomplikowanych narzędzi, które często okazują się zbyt drogie dla osób działających w pojedynkę. Co więcej, firmy zajmujące się pozycjonowaniem czerpią z ogromnego doświadczenia płynącego z realizacji sporych projektów. Współpraca z agencją może wymagać większego budżetu, jednak możemy liczyć na najbardziej odpowiednie wsparcie i świetne wyniki.
Agencja SEO to propozycja nie tylko dla największych przedsiębiorstw – firmy tego typu zajmują się zarówno małymi, jak i dużymi portalami. Dodatkowo w zakres usług mogą wchodzić inne kwestie mające wpływ na widoczność strony oraz generowanie większego ruchu i zysku. W agencjach zatrudnieni są nie tylko specjaliści od SEO, lecz także osoby zajmujące się UX, SEM, SXO i innymi aspektami marketingu online. Co więcej, mamy szansę skorzystać z najnowszych i najskuteczniejszych podejść do tematu pozycjonowania – dobrym przykładem jest iCEA PRIME, czyli SEO na miarę naszych czasów!
To decyzja, która w pewnym stopniu zależy od konkretnej sytuacji, rodzaju strony i oczekiwań zleceniodawcy. Warto pamiętać, że usługi freelancerów to pewnego rodzaju ryzyko – nigdy nie mamy stuprocentowej pewności, na kogo trafimy. Zaletą pracy z freelancerem jest na pewno większa elastyczność, jednak profesjonalne agencje SEO również są w stanie zaoferować indywidualne podejście do pozycjonowania danej witryny.
Współpraca z agencją SEO to profesjonalne podejście i większa gwarancja dotrzymania terminu oraz zapisów z umowy. Oferta usług jest także bogatsza niż w przypadku jednoosobowych projektów. Co więcej, specjaliści z agencji SEO będą w stanie kompleksowo zająć się naszą stroną bez względu na to, jaki biznes prowadzimy. Jak zamówić pozycjonowanie? Pierwszy krok to zazwyczaj kontakt z wybraną firmą i przedstawienie swoich oczekiwań związanych z pozycjonowaniem. Na początku współpracy warto przeprowadzić audyt SEO, który pomoże przygotować skuteczną strategię. Niektóre agencje oferują dodatkowo analizę UX i inne usługi tego typu.
Artykuł partnera