Trendy zakupowe w sieci
Analizując raport GWI Commerce przygotowany przez GlobalWebIndex warto zwrócić uwagę na to, że już ponad siedemdziesiąt procent korzystających z Internetu osób dorosłych robi w nim zakupy przynajmniej raz na miesiąc. Najbardziej aktywną grupą są w tym kontekście osoby w przedziale wiekowym od 24 do 44 lat, o popularności zakupów można jednak mówić w każdej grupie wiekowej. Najbardziej zaangażowany wydaje się w tym kontekście region Azji i Pacyfiku ze szczególnym naciskiem położonym na Chiny.
Badanie zwraca też uwagę na rosnącą rolę urządzeń mobilnych wykorzystywanych do robienia zakupów w Internecie. Oczywiście, nietrudno domyślić się, że prym wiodą tu użytkownicy młodzi. Wiele wskazuje jednak na to, że laptopy i komputery stacjonarne nadal będą miały duże znaczenie, starsi konsumenci wykazują bowiem silne przywiązanie do nich.
Raport potwierdza, że nawet siedemdziesiąt procent dorosłych internautów wykorzystuje możliwości bankowości internetowej. Po raz kolejny dominują przy tym operacje wykonywane za pośrednictwem smartfonów.
Analizując preferencje zakupowe użytkowników Internetu nie można nie zauważyć i tego, że dokonywanie zakupów w sieci coraz częściej odbywa się w powiązaniu z mediami społecznościowymi. Te pomagają choćby w uzyskaniu większej ilości informacji na temat danego produktu, choć nie jest to wcale ich jedyna rola. Oczywiście, mówiąc o najważniejszych narzędzia do zdobywania wiedzy na temat konkretnych produktów, należy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na wyszukiwarki. Z mediami społecznościowymi z kolei najbardziej związani są użytkownicy młodsi. Wysoko cenione są także opinie o produkcie uzyskane dzięki innym kupującym.
Zakup jest motywowany na wiele sposobów, klienci jednak nadal podchodzą szczególnie życzliwie do obietnicy darmowej wysyłki.