• 19 kwietnia 2024

Variety

Z Big Data korzysta się z danych, które mają różnego rodzaju źródła. Pochodzą one chociażby z systemów transakcyjnych, serwisów społecznościowych albo webowych. W związku z tym, iż są to dane niezwykle zróżnicowane i nieustrukturyzowane, które ciągle się zmieniają, nie są one przystosowane do tradycyjnych form ich analizowania oraz takich baz danych.

Velocity

Z uwagi na to, że kolejne dane cały czas napływają oraz ulegają zmianie, wyciągnięcie wniosków wymaga ich nieustannego analizowanie. Dlatego też, Big Data jest analizowana w czasie, który jest zbliżony do czasu rzeczywistego.

Value

Poprzez analizę Big Data możemy dojść do wniosków, dzięki którym będziemy w stanie podjąć odpowiednią decyzję. Najważniejsze w tym przypadku jest wydzielenie z ogromnej ilości informacji tego, co naprawdę ważne. Wyniki jakie uzyskamy w ten sposób, powinny być odzwierciedleniem faktycznych uwarunkowań, co ma nam pomóc w podjęciu najlepszych działań.

Takie zaawansowane analizowanie danych , które jest już wykorzystywane między innymi w bankowości, telekomunikacji czy marketingu, ma w ostatecznym rozrachunku dać nam jasny obraz poddawanej badaniu sytuacji, firmy albo też osoby.

Analiza danych

Bardzo dobrym przykładem może być tu firma Ford i jej samochód hybrydowy, który jest w stanie przetworzyć więcej niż 25 GB danych w ciągu godziny. Informacje te odnoszą się do pojazdu, aktywności kierowcy, jego danych biometrycznych oraz otoczenia. Dzięki nim możliwe jest zrozumienie zachowań kierowców, co ma się przyczynić do uniknięcia wypadków, ale także zdobycie wiedzy na temat eksploatacji pojazdu.

Co ciekawe, zgromadzenie różnego typu informacji na temat danej osoby jest również wykorzystywane przez instytucje finansowe. Mogą mieć one wpływ na przykład na decyzję dotycząca przyznania kredytu konkretnemu klientowi, co wpływa zarówno na zminimalizowanie ryzyka ze strony banku, ale również na dopasowanie jego oferty do indywidualnych potrzeb danej osoby.

Big Data jest też bardzo cennym źródłem informacji na temat klientów w marketingu. Dzięki uzyskanym w ten sposób wnioskom, możliwe jest określenie typowych wzorów zachowań konsumentów oraz dopasowanie naszej oferty do ich potrzeb, ale także skonstruowanie grupy docelowej, które zaproponujemy określone rozwiązania w najlepszym do tego czasie.

Co ciekawe, obecnie z Big Data zaczynają również korzystać instytucje samorządowe i państwowe, czego najlepszym przykładem jest Nowy Jork. Burmistrz tego miasta zdecydował o powołaniu do życia jednostki zajmującej się kwestiami dotyczącymi ulepszenia funkcjonowania miasta wykorzystując do tego celu właśnie Big Data.

Top