• 6 grudnia 2024

97% firm funkcjonujących na polskim rynku używa Internetu do prowadzenia swej działalności. Aż 90% z nich kontaktuje się z kontrahentami przy wykorzystaniu poczty elektronicznej. Z kolei 80% posiada własną stronę internetową. Jak wynika z raportu Biznes w sieci, który został opracowany przez Ministerstwo Rozwoju IAB Polska i PwC, to właśnie Marketing Automation należy do najszybciej rozwijających się i najpopularniejszych technologii przyszłości.

Internet oferuje firmom coraz więcej, a one nie zamierzają z tego rezygnować. Najczęściej wykorzystują go w celu wzmacniania i ułatwiania komunikacji z klientem. Pomocny jest zwłaszcza w działalności marketingowej, sprzedażowej, jak również w prowadzeniu księgowości. Pomimo tego większość firm nadal w pełni nie wykorzystuje dobrodziejstw, jakie oferuje im siec internetowa.

Badania jasno wskazują, że Internet jest wsparciem dla ponad 97% polskich firm, które wykorzystują go w swej działalność.

Obecnie 91% polskich przedsiębiorców komunikuje się ze swoimi kontrahentami przy użyciu poczty elektronicznej. 82% z nich używa w tym celu również telefonu. Z kolei 80% posiada własną domenę.

Posiadanie profilu na portalu społecznościowym oznacza, że dana firma stara się być blisko swych odbiorców, zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych. Polskie firmy w ten sposób mają szanse zyskać nowych odbiorców zarówno w kraju, jak i za granicą. Już co druga z nich (46%) posiada swoje konto w tego typu miejscu. 32% firm, starając się zaspokoić wymagania klientów, tworzy mobilne wersje swoich stron internetowych, dając im w ten sposób nieograniczony i ciągły dostęp do swojej oferty. 11% firm korzysta z aplikacji mobilnych, które również stanowią duże ułatwienie dla swoich użytkowników.

Polskie firmy w internecie

Część przedsiębiorców (w 2014 roku – 34%, w 2016 roku - 54%), używa Internetu jako kanału dystrybucji swych usług. Są to tak zwane sklepy internetowe. W ostatnich latach nastąpił wyraźny wzrost ich liczby.

Autorzy raportu wskazują kilka najbardziej innowacyjnych trendów, których popularność wciąż rośnie. Jednym z proponowanych przez nich rozwiązań jest Marketing Automation oraz sztuczna inteligencja, ułatwiające proces planowania, poprzez wykorzystanie algorytmów.

Drugim rozwiązaniem jest bezkasowy sklep, w którym możliwe byłoby dokonywanie zakupów przy użyciu inteligentnej metki. Rozwiązanie to miałoby zastąpić system antykradzieżowy oraz płatniczy.

Kolejną propozycją badających jest Virtual Reality Commerce, w skrócie VR Commerce lub wirtualna galeria. Miejsce to umożliwiałoby robienie zakupów przez Internet tak jak dotychczas. Dodatkowo dawałoby również szansę na poznanie towaru poprzez dotyk.

Top