• 6 grudnia 2024

Czym właściwie jest Performance Marketing? Jest to jeden z rodzajów marketingu, którego głównym celem jest wzbudzenie zainteresowania naszych odbiorców oraz zachęcenie ich do poczynienia kroków jakich oczekujemy. Istotna jest w tym przypadku każda aktywność, której podejmuje się wybrany kontakt pod wpływem zastosowanych działań marketingowych. Precyzyjne monitorowanie i zarządzanie wspomnianymi działaniami jest natomiast możliwe dzięki systemowi Marketing Automation.

Automatyzacja Performance Marketingu 

W strategii Performance Marketingu, niezwykle ważne jest to jak nasze działania marketingowe przekładają się na rezultaty. Korzystając z Marketing Automation możemy w łatwy sposób monitorować aktywność naszych leadów oraz dokonywać analizy wyników konwersji.

System ten nie tylko gromadzi informacje dotyczące samych leadów, ale także monitoruje ich poczynania, dzięki czemu wiemy którzy odbiorcy zainteresowali się rozesłanym e-mailingiem, a którzy kliknęli w banner na konkretnej stronie www lub polubili post na Facebooku, stworzony przez marketera. Marketing Automation obserwuje zatem zachowania leadów oraz przeprowadza je przez proces dokonywania zakupu: https://ipresso.com/pl/social-media 

Czynności te zostały zatem zautomatyzowane, a dzięki analizie zachowań odbiorców, możliwe jest wyciągnięcie odpowiednich wniosków. Poszczególne aktywności, które wykonuje konkretny użytkownik, posiadają ustaloną wcześniej liczbę punktów. A kiedy ich ilość w przypadku danego kontaktu jest bliska tej jaką zdefiniowaliśmy, jest to równoznaczne z tym, iż taka osoba jest zainteresowana zakupem.

System ten pozwala nam zatem sprawdzić, jakie rezultaty osiągamy wybierając określone formy komunikacji z odbiorcami. Wiemy kto zdecydował się na wypełnienie leading page, kto dokonał zakupu oraz ile osób zaciekawiły treści znajdujące się w newsletterze czy też w udostępnionych na Facebooku wpisie.

Posiadając tak konkretne informacje, możemy w odpowiedni sposób zmieniać nasze strategie marketingowe, a także nakłady finansowe na te kanały komunikacji, których użycie skutkuje osiągnięciem najlepszych rezultatów. Dzięki Marketing Automation zyskujemy wiedzę dotyczącą tego, które z naszych działań mają największy zwrot inwestycji oraz w ramach e-mail marketingu, ilu odbiorców otworzyło wiadomości oraz znajdujące się w nich linki.

W ten sposób dostajemy wszystkie niezbędne informacje dotycząc tego czym interesują się poszczególni odbiorcy, na jakim etapie sprzedaży się znajdują oraz jaka forma marketingu ich do nas przyciągnęła.

System Marketing Automation to także narzędzie do monitorowania ruchu na naszym serwisie www. W zoptymalizowaniu przygotowanych przez nas strategii marketingowych z pewnością pomogą nam informacje dotyczące tego jakiego rodzaju frazy kluczowe czy odnośniki w większości przypadków prowadzą użytkowników do naszej strony, ile wejść kończy się dokonaniem zakupu oraz z jakich stron użytkownicy najczęściej trafiają do naszego serwisu.

W systemie możemy także planować nasze kampanie marketingowe oraz ich cele, których poszczególne etapy realizacji później systematycznie obserwujemy właśnie dzięki Marketing Automation.

Musimy pamiętać, że w przypadku każdej kampanii marketingowej, niezbędne jest jej monitorowanie oraz ciągłe ocenianie osiąganych rezultatów. Kluczowe wskaźniki efektywności, czyli Key Performance Indicators (w skrócie KPIs), umożliwiają mierzenie stopnia realizacji założonych sobie przez nas celów. Dzięki nim dowiadujemy się, czy kampania jest sukcesem, ile osób zainteresowało się daną ofertą oraz ilu zdobyliśmy dzięki niej klientów. Przy pomocy KPIs możemy sprawdzać jakie są źródła odwiedzin na naszej stronie, oraz jak często do nich dochodzi, albo też jak nasze działania na portalach społecznościowych przekładają się na ilość sprzedanych produktów czy usług.

System Marketing Automation pozwala na:

- analizowanie zachowania użytkowników

- zbieranie statystyk dotyczących ich aktywności

- łatwe porównywanie w oparciu o kategorie oraz frazy kluczowe

- raportowanie poszczególnych zachowań leadu

Automatyzacja Performance Marketingu

Zarządzanie leadami przy pomocy Marketing Automation jest niezwykle łatwe oraz intuicyjne, dzięki czemu możemy ciągle sprawdzać ich aktywność. Kontakty, które się w nim znajdują pochodzą natomiast z bardzo różnych źródeł, takich jak formularze internetowe, media społecznościowe, import z zewnętrznych systemów czy leading page. Dodatkowo, każdemu z kontaktów można przypisać określony przez marketera scoring.

Jak zatem widać, Marketing Automation to system, który jest niezwykle cennym narzędziem dla każdego marketera. Monitorując, analizując oraz raportując nam aktywności podejmowane przez leady, marketer otrzymuje bowiem szeroki zakres informacji dotyczących tego w jakim stopniu strategia marketingowa jest realizowana, jakich wymagała nakładów finansowych oraz jak wiele leadów udało się pozyskać.

Top