• 6 grudnia 2024

Programach lojalnościowe w procesie automatyzacji marketingu

System Marketing Automation okazuje się być niezwykle przydatny w wielu branżach, które cenią go między innymi za liczne i niezwykle przydatne funkcje. Jedną z nich jest opcja, dzięki której poszczególnym kontaktom można przyznać odrębne punkty w oparciu o różne kampanie. Funkcja ta jest powszechnie wykorzystywana w programach lojalnościowych.

Sprawdza się to chociażby w przypadku firm, które posiadają w swojej ofercie kilka różnych kategorii produktów. Wówczas, istnieje możliwość przypisywania punktów scoringowych klientom, osobno dla każdej z takich kategorii. Dzięki temu, wyciągnięte wnioski dotyczące tego, jak popularne są konkretne produkty oraz którzy z potencjalnych klientów są nimi zainteresowani, są po prostu bardziej szczegółowe.

System iPresso daje nam narzędzie, przy pomocy którego programy lojalnościowe stają się jeszcze bardziej funkcjonalne. Dzięki odpowiedniemu zoptymalizowaniu scoringów, punkty są przyznawane w oparciu o te kampanie, które są oznaczone wybranym tagiem. Co więcej, punkty zostają dodane w momencie, gdy nastąpi kliknięcie w link, który jest zawarty kampanii oznaczonej określonym tagiem.

System ten może zostać opisany na przykładzie firmy, która oferuje swoim klientom trzy typy szkoleń, na temat motywacji, sprzedaży oraz zarządzania. Oznaczając każdą z kampanii marketingowych dotyczącą poszczególnych szkoleń odpowiednim tagiem, a następnie wysyłając je do klientów, firma jest w stanie otrzymać rzeczową informację, z której jasno będzie wynikało jakie szkolenia znajdują się w kręgu zainteresowań konkretnych klientów.

Posiadając taką wiedzę, możliwe jest podjęcie działań mających na celu nakłonienie konkretnej grupy klientów do skorzystania z oferty firmy, chociażby poprzez wysłanie informacji o atrakcyjnym rabacie na szkolenie, którym są zainteresowani.

Z kolei, jeśli okaże się, że dany klient w ogóle nie wykazuje zainteresowania na przykład szkoleniami na temat zarządzania i w tym przypadku nie zostają przyznane żadne punkty scoringowe, warto pomyśleć o zaprzestaniu przesyłania mu kampanii, które są oznaczone tagiem „zarządzanie”. Narzucanie się z ofertą, która nie spełnia oczekiwań klienta, może go bowiem jedynie zniechęcić do zapoznawania się z innymi treściami przesyłanymi przez daną firmę.

Dzięki precyzyjnemu scoringowi w systemie Marketing Automation, w przypadku programów lojalnościowych możliwe jest nawiązanie lepszej relacji oraz komunikacji z większą liczbą klientów, którzy będą otrzymywali oferty dopasowane do swoich faktycznych potrzeb.

Top