Wiele pieniędzy wydawanych na działania marketingowe jest zmarnowana. Tak mawiał przynajmniej znany amerykański przedsiębiorca i pionier współczesnego marketingu John Wanamaker. Dodawał, że problemem jest to, że nie wie, która to połowa.
Dzisiaj za sprawą systemów takich jak Marketing Automation można nie tylko ogólnie mierzyć skuteczność działań marketingowych, ale i precyzyjnie monitorować wybrane wskaźniki efektywności. Marketingowe cele KPI bywają bardzo różnorodne. Obejmować one mogą szeroki wachlarz danych związanych z liczbą nowych klientów, aktywnościami kontaktów, liczbą odwiedzin stron internetowych czy poziomem zaangażowania użytkowników w mediach społecznościowych.
Jakie są popularne KPIs monitorowane przez użytkowników systemu iPresso Marketing Automation?
- liczba wizyt na danej stronie lub firmowym blogu - ten wskaźnik związany jest z liczbą odwiedzin strony firmowej w internecie, świadczy to o popularności firmy wśród potencjalnych klientów, poziom odwiedzalności bloga to dla marketerów wskazówka, czy dany content jest atrakcyjny czy nie,
- zapisania na subskrybowanie newslettera oraz wypisania z subskrypcji - newsletter firmy to jeden z bardziej skutecznych sposobów komunikowania się z klientami - obecny i potencjalnymi. Warto więc zdefiniować jaka jest liczba odbiorców, do których chce się dotrzeć oraz monitorować jak przesyłane informacje wpływają na statystyki zapisów i wypisów, okazuje się bowiem, że można również badać listę wypisów z newslettera, w systemie iPresso Marketing Automation jest funkcja - im mniej tym lepiej, definiuje się tutaj wartość, której nie chce się przekroczyć np. 10 wypisań w skali miesiąca
- nowe kontakty i leady - liczba nowych leadów w bazie kontaktów jest wskaźnikiem, który pozwala na orientowanie się czy prowadzone działania marketingowe przekładają się na pozyskiwanie nowych klientów,
- realizowane transakcji i liczba zamówień - te wskaźniki związane są z liczbą zrealizowanych transakcji, sprzedanych produktów, to szansa na obserwowanie skuteczności prowadzonych przez siebie działań marketingowych i spredażowych
- liczba polubień firmowego profilu na Facebooku - Obecnie działania w social mediach stanowią bardzo ważny element strategii marketingowej wielu firm o różnej wielkości, warto więc sprawdzać czy prowadzone w ten sposób działania powodują jakich odzew, a więc jaka jest reakcja użytkowników na publikowane treści.