Social Media Marketing jest zjawiskiem, które polega na zdobywaniu uwagi, rozumianej jako ruch internetowy, przy pomocy serwisów społecznościowych. Ten typ marketingu rozwija się niezmiernie szybko, ponieważ coraz więcej osób korzysta z portali społecznościowych – co wszystkie firmy skrzętnie wykorzystują. Ale również i trendy w tym rodzaju marketingu co jakiś czas się zmieniają – obecnie korzysta się coraz częściej nie ze zwykłych reklam, a z plików wideo. Dlaczego?
Badanie 2016 Social Media Marketing Industry Report pokazuje świetnie jak duży jest trend do wykorzystywania plików wideo w nowoczesnej reklamie. W tej chwili 60% marketerów już korzysta z takiej możliwości, a liczba takich osób będzie wciąż rosła. Najlepsze są materiały „na żywo”, które przyciągają sporą liczbę zainteresowanych i w związku z tym już co drugi marketer planuje podobną możliwość wykorzystać.
Najpopularniejsze są oczywiście takie serwisy jak Facebook oraz YouTube. Coraz więcej osób chce się również dowiedzieć więcej o możliwościach Snapchata. Na razie pliki reklamowe zamieszcza tam jedynie 5% marketerów, ale trend ten z pewnością będzie się zwiększał – zainteresowanie już w tym momencie jest bowiem spore.
Sondaż przeprowadzony przez Content Marketing Association pokazuje, że aż 58% firm zamierza zwiększyć nakłady na promocje przy pomocy właśnie materiałów wideo. Jak więc widać, jest to przyszłość marketingu – wiele osób poszukuje bowiem informacji podanych właśnie w ten sposób. Filmiki przyciągają, jeśli tylko są odpowiednio ciekawe.
Sprawdź również: Muzyka, RTV, AGD, Sprzęt audio - https://www.hitmp3.pl/