Wszyscy zdają sobie sprawę jak ważny jest obecnie marketing – tak naprawdę jeśli jakaś firma nie zareklamuje się odpowiednio, może w ogóle przestać istnieć. Wybór jest obecnie tak duży - a w danych branżach wciąż powstają kolejne przedsiębiorstwa – że ciężko jest się przebić i dotrzeć skutecznie do klienta. Tym ważniejsze jest więc korzystanie ze wszystkich możliwych środków, żeby do niego trafić. Istotne jest zatem również trafianie z daną ofertą do danej grupy docelowej, żeby zwiększyć możliwość, że ktoś się czymś zainteresuje. Istnieje specjalny system, który umożliwia przeprowadzanie takich akcji i to w dodatku w czasie rzeczywistym. System iPresso Marketing Automation. Co warto o nim wiedzieć?
Jak to działa?
Jeśli wybraną stronę internetową odwiedzi ktoś o określonym profilu – na przykład wiemy, że to mieszkaniec danego miasta, albo że poszukiwał ostatnio jakiegoś określonego produktu, albo że otworzył e-mail wysłany wcześniej przez ten sam system, który zawierał jakąś konkretną ofertę - możemy spodziewać się, że będzie zainteresowany kolejną. System rozpoznaje więc jego preferencje i na danej stronie wyświetla tej osobie te reklamy, które odpowiadają jej profilowi. Jest to więc akcja w czasie rzeczywistym – która w dodatku ma duże szanse, żeby zakończyć się sukcesem.
Co można na tym zyskać?
Oczywiście, zyskujemy lepsze dostosowanie reklam do preferencji klienta. Próba dotarcia do każdego człowieka niejako na oślep raczej ma małe szanse na powodzenie. Ale jeśli wiemy już co daną osobę najbardziej interesuje, jesteśmy w stanie lepiej spersonalizować ofertę skierowaną do tej osoby. System, który zapamiętuje pewne dane i potrafi je przetwarzać jest zatem bardzo pożądany. Jeśli daną stronę odwiedzi kontakt, na którego temat system iPresso ma jakąś wiedzę, to z pewnością ją wykorzysta w sposób automatyczny – a więc taki system góruje nad ludźmi również szybkością. To ważne dla skuteczniejszej reklamy!
Dlaczego warto?
Warto, ponieważ to olbrzymie ułatwienie. A trzeba wiedzieć, że właściwe komunikaty wyświetlą się jedynie osobie, której profil będzie się zgadzał z wytycznymi – a więc reklamy trafią do wyselekcjonowanej grupy odbiorców, stosownie do potrzeb. Mogą istnieć pod tym względem przeróżne kryteria – czy to dotyczące kontaktów, ich aktywności, czy też atrybutów, tagów, a nawet posiadania odpowiedniej zgody. Akcje na stronie mogą być wyświetlane przez system iPresso również i wówczas, gdy uruchomione zostaną przez odpowiednią sekwencję wydarzeń – które można samodzielnie ustalić.
Jakie są możliwości?
Sęk w tym, że możliwości systemu iPress są pod tym względem niezwykle szerokie. Komunikat dla określonej grupy osób wyświetli się pod pewnymi warunkami, które użytkownik wykorzystujący system sam może dowolnie ustalić. Prawda jest taka, że możliwe jest nawet określenie jakiej przeglądarki internetowej potencjalny klient powinien używać, albo z jakiego źródła powinien trafić na daną stronę, żeby podjęta została dalsza akcja. Można nawet określić miejsce na stronie, w którym musi się znaleźć internauta, żeby wyświetlił mu się jakiś komunikat. Wszystko jest więc wygodne do rozplanowania. A zatem warto!