• 29 marca 2024

Prowadzenie działań marketingowych w Internecie to obecnie norma i konieczność. Pośród wyróżniających się dużą skutecznością oraz popularnością form marketingu internetowego znajduje się właśnie e-mail marketing. Zgodnie z danymi, zgromadzonymi przez Direct Marketing Association, firmy decydujące się na skorzystanie z tej metody są w stanie uzyskać zwrot wynoszący $43, przy zainwestowaniu $1. Z kolei, jak podaje Gemius, poczta elektroniczna jest wykorzystywana do promocji przez 98% firm, które promują swoją działalność w sieci.

Dodatkowo, z odpowiedzi udzielonych przez managerów w ankiecie dla MarketingSherpa wynika, że według 60% z nich e-mail marketing przynosi zyski ich firmom, natomiast 32% ankietowanych prognozuje takie zyski w przyszłości. Z szacunków firmy Forrester wynika, że nakłady finansowe na e-mail marketing w USA wzrosły z $1,51 mld w 2011 roku do $2,468 mld w roku 2016.

W przypadku e-mail marketingu, który jest rodzajem marketingu bezpośredniego, środkiem komunikacji z klientami jest poczta elektroniczna. Zdecydowanie warto poświęcić czas i energię na przygotowanie odpowiedniego e-mail marketingu, gdyż przynosi on naprawdę dobre rezultaty. Dzięki temu narzędziu, możemy zbudować i utrzymywać relacje w klientami, a także wzbudzać ich zainteresowanie oferowanymi przez nas usługami czy produktami i tym samym wpływać na podejmowane przez nich wybory. Oprócz tego, e-mail marketing może też pomóc w zbudowaniu pozytywnego wizerunku firmy.

Zalety e-mail marketingu

Przede wszystkim, warto zauważyć, że przesyłanie klientom wiadomości e-mail jest bardzo proste. Wystarczy tylko skorzystać, z odpowiednio dobranych do naszych potrzeb szablonów, dzięki którym szybko i wygodnie przygotujemy nasze e-maile oraz newslettery. Istnieje mnóstwo przydatnych narzędzi, z pomocą których zarówno przygotowanie, jak i późniejsze wysyłanie takich wiadomości do klientów, nie sprawi nam zbyt wiele trudności.

Wysyłanie e-maili zajmuje bardzo mało czasu, dlatego możemy tworzyć i przekazywać klientom wiadomości zawierające aktualne treści. Jeśli dodatkowo skorzystamy z pomocy systemu Marketing Automation przy wysyłaniu e-mail marketingu, będziemy mogli dokonać precyzyjnej analizy rezultatów naszych działań oraz sprawdzać jak reagują na nie odbiorcy wiadomości. To z kolei pozwala na przekonanie się, którzy spośród nich mogą stać się naszymi potencjalnymi klientami.

Różnego rodzaju narzędzia, pozwalają obecnie na szybkie sprawdzanie, jakie są rezultaty wysłania naszej wiadomości. Przekonamy się dzięki nim ile spośród odbiorców otworzyło e-mail oraz kto kliknął w dołączone do nich linki. Natychmiast wiemy zatem, kto jest potencjalnie zainteresowany naszą ofertą.

Dzięki odnotowywaniu działań poszczególnych odbiorców, możemy dowiedzieć się co wzbudza ich zainteresowanie oraz jakie mają potrzeby, co powoduje, że każdy kolejny e-mail możemy być jeszcze lepiej dopracowany.

Strategia e-mail marketingu

Co więcej, wysyłane w ramach e-mail marketingu wiadomości mogą być przygotowane i wysłane dla konkretnej grupy docelowej, którą może definiować chociażby wiek czy płeć. Dostrzegając natomiast późniejsze reakcje odbiorców na treści, które otrzymują, kolejne e-maile wysyłane do konkretnych osób, mogą zostać jeszcze bardziej spersonalizowane. Można to zrobić również chociażby poprzez wysłanie prośby o wystawienie opinii dotyczącej zakupionych niedawno produktów lub zrealizowanych usług.

Bardzo dużą zaletą e-mail marketingu jest także fakt, że otrzymujemy możliwość przesłania określonych informacji do bardzo dużej grupy osób, nie wydając przy tym zbyt wiele. Koszty z tym związane są zdecydowanie niższe aniżeli w przypadku tradycyjnych form reklamy, które trzeba wydrukować oraz przesłać pocztą. Należy przy tym również pamiętać, że odległość czy ilość odbiorców i wiadomości nie są tutaj jakimikolwiek ograniczeniami.

E-mail marketing daje nam zatem niezwykłą szansę na przekazanie naszym klientom oraz osobom, które mogą się nimi stać, wszelkiego typu informacji. Oprócz tego jednak, zyskujemy również możliwość promowania naszej firmy i nakierowywania odbiorców na podejmowanie konkretnych kroków.

Z kolei, dzięki opcji „śledzenia” poczynań takich osób po otrzymaniu e-maila, możemy lepiej je poznać i dopasować kolejne wiadomości do ich oczekiwań, polepszając tym samym komunikację z nimi.

Top