• 6 grudnia 2024

Marki w social media

Okazuje się, że aż 36,3% internautów w Polsce obserwuje pewne marki w social mediach. Powodem są przede wszystkim potrzeba uzyskania pomocy, rady lub chęć pozyskania nowych informacji o produktach. Tak wynika przynajmniej z badania  Wave 9, które opracowane zostało przez znany dom mediowy UM.

43% internautów zgadza się ze zdaniem, że media społecznościowe są już nieodłącznym elementem życia społecznego. Wskaźnik ten rośnie do ponad 50% w grupie w wieku 16-24 i podobnie w grupie 25-34 lat.

Polaków zapytano również o to z  jakich platform i aplikacji na co dzień korzystają. Okazuje się, że najwięcej osób wskazało Facebooka (prawie 60% ankietowanych, na świecie - prawie 46%) i YouTube (ponad 37%). Na dalszych miejscach znalazły się WhatsApp (około 11%), Instagram (ponad 8%), Snapchat (6%) i Twitterz (4,6%).

Ponad 36% polskich internautów obserwuje w sieci swoje ulubione marki. Wynika to z chęci otrzymania pomocy lub rady (40,6% ankietowanych), pozyskania nowych informacji o produktach (39%) i zdobycia możliwości dowiedzenia się czegoś nowego (37,3%). Ponad 25% osób uważa, że powodem interakcji z marką jest możliwość wyrażenia własnego zdania, a 23,6% chce mieć w ten sposób wpływ na powstawanie nowych produktów.  Ponad 21% ankietowanych poprzez media społecznościowe chce osobiście otrzymywać odpowiedzi na swoje pytania.

Internautów zapytano także o to, jakimi treściami lubią i chcą dzielić się z innymi osobami. Wymienili oni treści rozrywkowe  i zabawne (ponad 31% osób), treści użyteczne, które prezentują ciekawe informacje (prawie 27%), oraz takie, które są użyteczne dla danej osoby (około 26% głosów).

Znaczenie social media w sieci

61% Polaków i ponad 60% osób na świecie jest zdania, że reklamodawcy powinny płacić za ich dane osobiste. Ponad 30% polskich internautów zdeklarowało jednak, że nie przeszkadza im to, gdy firmy śledzą ich działania w sieci, ale pod warunkiem, że dzięki temu content, jaki otrzymają będzie bardziej spersonalizowany i lepiej do nich dopasowany.

Badanie to zostało przeprowadzone w lutym bieżącego roku na grupie ponad 52 tysięcy osób z 78 krajów na całym świecie.Daje to reprezentatywną grupę około 1,5 mld osób  w wieku 16-54 lat, które aktywnie korzystają na co dzień  z internetu.

 

Top